لینک داخلی چیست؟ + چگونه لینک سازی داخلی حرفه ای انجام دهیم؟

بعضی از دوره ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و برخی هم از قیمت پایینی برخوردارند. اما قبل از خرید دوره نگاهی به میانگین قیمت دوره های سئو موجود در بازار بیندازید و سعی کنید دوره ای بیش از حد گران را خریداری نکنید. اما آیا مطمئنید که این فرد میتواند در هنگام انجام پروژه هم چنین اعتماد به نفسی داشته باشد و با اطمینان به انجام کار خود مشغول شود؟ سئو علمی است که تخصص در آن صرفا در هنگام عمل مشخص میشود. برای اینکه تخصص یک مدرس سئو را متوجه شوید، صرفا به آموزش های وی بسنده نکنید و حتما به نمونه کار های او مراجعه کنید.

لینک های داخلی به عنوان یکی از مهمترین عواملی است که بکارگیری درست آنها می تواند ارتباط بین مفاهیم سایت را مشخص کند و در نتیجه به رفع نیاز کاربر کمک کند. به علاوه الگوریتم های موتورهای جستجو با استفاده از آنها می توانند محتوای سایت شما را بفهمند. بنابراین بکارگیری درست لینک های داخلی بر سئو سایت بسیار تاثیر گذار است. اگر سایت شما از لینک های داخلی خوبی برخوردار نیست پیشنهاد می کنیم از امروز شروع به این کار بکنید و از نتایج آن استفاده کنید. در صورت افزایش لینک‌های ورودی به سایت شما، کم کم کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و آمار بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند‌.

پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پیشنهاد می کنیم تمام این موارد را برای صفحات مهم سایت خود تحلیل کرده و جزئیات را در یک فایل اکسل برای تمام رقبا بنویسید. لینک ها به شما این امکان را می دهند که سایت خود را در معرض نمایش بگذارید. وقتی مطلبی سئو شده منتشر می کنید و به آن لینک می دهید می تواند تاثیر بسیار زیادی در بازدید ازسایت شما داشته باشد.

در این استراتژی تنها کافی است در وبلاگ‌ها صفحاتی پیدا کنید که دیگر لینکشان کار نمی‌کند و از صاحب وبلاگ بخواهید که لینک معیوب را با لینکی از سایت شما که دارای محتوایی مشابه است جایگزین کند. اولین کار برای گرفتن لینک از طرف یک سایت این است ک ببینید چه نوع لینک‌هایی در آن موجود هستند. اگر محتوای مورد نظر شما با لینک‌های خارجی آن سایت مرتبط است، احتمال زیادی وجود دارد که شما را نیز لینک کنند، اما اگر محتوایتان متفاوت است، بهتر است از آن سایت صرف نظر کنید. در حالت کلی کلماتی که برای منو انتخاب می‌شوند روی سئو سایت بسیار اهمیت دارند و گوگل به این کلمات بسیار توجه می‌کند. اگر این کلمات به درستی انتخاب شده و به طور صحیح در منو قرار بگیرند، ورودی سایت افزایش پیدا می‌کند.

یکی از روش‌های جذاب دیگر لینک‌سازی از سبک خارجی خرید سوشال سیگنال است، در این روش شما به جای اینکه منتظر دریافت سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی شوید، خودتان با پرداخت پول این لینک‌هارا می‌خرید! با انتخاب بهترین اینفلوئنسرها و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، می‌توانید به برندسازی معتبر کمک کرده و نتایج بهتری را تجربه کنید. لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است.

آموزش لینک سازی خارجی از قدم 0 تا سطح تخصصی و حرفه ای

بسیاری از فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های انتشار ویدیو، سئو محلی و … می‌توانند مستقیما بر اعتبار و اعتماد تاثیر داشته و در نهایت منجر به بهبود رتبه ما در گوگل شوند. هر زمان که روی کسب جایگاه بیش از حد اصرار کنیم و تجربه کاربر را قربانی سئو کرده باشیم در واقع یک تکنیک سفید را به سیاه بدل می‌کنیم. مثلا در تولید محتوا اگر به فکر تکرار بیش از حد یک کلمه (در جایی‌که واقعا نیاز نیست) باشیم دچار Keyword Stuffing می‌شویم که یکی از روش‌های کلاه سیاه است. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند.

برای جلوگیری از تکراری بودن محتوا بهترین روش استفاده از تگ canonical و معرفی یکی از آنها به عنوان آدرس اصلی است. پیشنهاد میکنیم ویدئو مربوط به تگ canonical را در بخش فیلم آموزش سئو مشاهده کنید. سلام دوست عزیز
باز شدن لینک در صفحه جدید تاثیر مثبت یا منفی بر روی سئو ندارد. تصمیم گیری در این مورد براساس پیش بینی شما از هدف کاربر هنگام کلیک روی آن انجام میشود. به عنوان مثال در انتهای مقاله و زمانیکه کاربر را به خرید یک محصول ارجاع میدهیم احتمالا دیگر نیازی به صفحه فعلی نداشته و نیازی به باز شدن در تب جدید نیست. ولی در میانه محتوا و هنگامی که او را به صفحات و منابع مرتبط ارجاع میدهیم بهتر است در تب دیگری باز شود تا کاربر مسیر مطالعه خود را از دست ندهد.

یادم می‌آید در یکی از پروژه‌ها کارفرما با دیدن پست‌های آموزشی در اینستاگرام اقدام به خرید بک لینک از سایت ایسنا کرده بود و به یکباره لینک جدید به سمت سایتش اشاره کرده بود. لینک سازی یا Link Building همیشه جز یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل در رتبه دهی سایت‌ها بوده و خواهد بود. در سال‌های ابتدایی، SEO Off Page به شدت زیادی در گرفتن رتبه تاثیر داشت و تقریبا اکثر کارهایی که کارشناسان سئو انجام می‌دادند، حول محور ساخت لینک‌های جدید به سمت سایتشان بود.

به متنی که در یک صفحه سایت برای ارتباط به صفحه دیگر سایت می نویسید، انکر تکست (Anchor Text) یا متن قلاب می گویند. ۲- می‌توانید در انجمن های با کیفیت عضو شوید و در تاپیک‌هایی با موضوع کاری فعالیت کنید. چه بهتر که از همین الان بر روی این موضوع سرمایه گذاری بیشتری کنید و تولید کنندگان محتوای قوی تری را به مجموعه خود اضافه کنید. محمدرضا دهقانی هستم و قراره به شما کمک کنم تا سئو رو به خوبی یاد بگیرید و به درآمد بالا تو این زمینه برسید. دقت داشته باشید که داشتن لینک های نوفالو زیاد می تواند حتی منجر به جریمه شدن شما باشد، پس از استفاده بی شد از حد و بدون استراتژی آن حتما خودداری کنید. یکی از متداول ترین روش های بازاریابی ویروسی که افراد بسیاری نیز از آن استفاده می کنند قرار دادن جایزه در پست های اینستاگرام می باشد.

  • سلام دوست عزیز
    باز شدن لینک در صفحه جدید تاثیر مثبت یا منفی بر روی سئو ندارد.
  • برای آشنایی با هریک از این ابزارها و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها پیشنهاد می‌کنیم مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید.
  • با این کار در مدت زمان کوتاه خود کاربران با اشتراک مطالب شما در وب‌سایت یا شبکه‌اجتماعی‌شان، لینک‌های خارجی مفیدی به سمت شما روانه می‌کند.

یک راه دیگر برای اشتراک گذاری مطالب، استفاده از فرم دعوت دوستان است که بارها در سایتهای مختلف فارسی دیده ایم. از این فرمها هم می توانید در انتهای مطالب خود برای اشتراک گذاری مطلبتان از طریق ایمیل استفاده کنید. برخی افراد هستند که میگویند این کار سخت است و نمیتوانم با شخصی مصاحبه ای داشته باشم و یا وقت گرفتن از آن شخص بسیار سخت است. اما باید بدانید که اگر برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کنید مطمئن باشید که شخص مورد نظر با شما همکاری خواهد کرد. این تجربه ها براساس متن های ارسالی دوستان شرکت کننده در این دوره ارسال شده است. بله، اگر سوالی داشتید چه قبل از شرکت در دوره و چه بعد از آن می توانید از طریق تلگرام ارتباط بگیرید.

برای اولین بار در سئو ایران ، با پرداخت مرحله به مرحله در خدمات سئو ما و دیدن نتایج هر مرحله پس از پرداخت نگران از دست رفتن یا تضمین سئو سایت خود نباشید . شما می توانید با ثبت نام ،تولید و ارسال محتوای خود در سایت های ویکی لینک خود را در محتوای خود ثبت کنید. هنگامی که شما در قسمت کامنت ها نظری را وارد می کنید و سپس در قسمت آدرس سایت از URL خود استفاده می کنید در این صورت نام شما در کامنت به آدرسی که وارد کرده اید لینک میشود.

انواع مختلف برای بک لینک در سایت‌ها

این لینک ها ممکن است لینک هایی از وب سایت شما به وب سایت دیگری برای ارائه اطلاعات اضافی به خوانندگان باشند، یا ممکن است لینک هایی از وب سایت شما به یک برنامه و اپلیکیشن مرتبط باشد. همچنین لینک های دیگر سایت ها به سایت شما نیزمی تواند جز لینک های خارجی نامیده شود. پیوندهایی از صفحات سایت شما به هر صفحه دیگری از سایت شما، مثال هایی از پیوندهای داخلی هستند. اگر به فکر ارتباط کاربر خود با سایت نباشید و صفحه اول سایت خود را به منبع درآمد و کسب سود تبدیل کنید، سایت خود را نابود خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود لینک‌ هایی که در صفحه اصلی سایت قرار می‌ گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند و رتبه صفحات لینک شده برای انکر تکست آن لینک ها، در گوگل افزایش یابد. با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد.

لینک‌های خارجی با ارزش همچنین اعتبار وب سایت شما را نزد بازدیدکنندگان بالا می‌برند. زمانی که شما سایتی دیگر را لینک می‌کنید، آن سایت متوجه این موضوع خواهد شد و به حتمالا این لطف شما را با لینک کردن سایت شما در محتوایشان جبران خواهد کرد. برخی از محتواهای کسب و کار شما برای کسب رتبه های بالا در صفحه نتایج به 3 تا 6 ماه ممکن است زمان لازم داشته باشند. سفارش بک لینک ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید. همانطور که قبلا صحبت کردیم بک لینک ها از دید گوگل نشان دهنده کیفیت و ارزشمند بودن سایت هستند و این مهم است که سایت شما از سایت های مرتبط در کلمات مرتبط لینک
بگیرد.

این موضوع سبب می‌شود رتبه سایت در گوگل پایین آمده و بازدید سایت کاهش یابد. علاوه بر این به روز رسانی الگوریتم پنگوئن استفاده از انکر تکست‌های دقیق و تکراری را ممنوع کرده است. برای مثال اگر یک سایت پزشکی در حوزه مغز و اعصاب فعالیت دارد، نباید تمام صفحات خود را به کلمه کلیدی جراحی مغز اختصاص دهید.

آخرین مقالات و آموزش های رایگان سئو

ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند. برای تحلیل رقبا می توانید به تحلیل صفحه به صفحه سایت خود با رقبای جدی کسب و کار خود (که در صفحه نتایج با شما رقیب هستند) بپردازید. از مهمترین آنها می توان به ahrefs و ابزار Moz اشاره کرد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد رقبایتان را ارزیابی کنید و به تحلیل لینک های خارجی آنها بپردازید و در برنامه لینک سازی خود از آن ها استفاده کنید. براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد. هرچه یک وبسایت بیشتر بک لینک داشته باشد، محبوب تر خواهد بود و در نتایج بالاتر نشان داده خواهد شد.

  • وب سایت هایی که دارای حوزه ارجاع بیشتری بودند رتبه های بالاتری داشتند.
  • همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند.
  • حال که کلمات کلیدی خود را به دست آورید و با روش های سئو نیز اشنا شدید نوبت به آن رسیده است تا با یک اصول حرفه ای محتوای خودتان را درون وبسایت منتشر کنید.
  • گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه هدایت می‌شد، مقداری را به آن صفحه اختصاص می‌داد.

بهتر است بدانید که خرید بک لینک یا فروش آن برای افزایش رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید. در این قسمت از مقاله، قصد داریم یکی از موارد مهم و بسیار محبوب سئو خارجی یا همان Offpage را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است و در این میان، لینک بیلدینگ خارجی یکی از اصل های مهم در سئو وبسایت به حساب می‌آید.

البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید. لینک‌های خارجی را می‌توان به دو دسته لینک‌های inbound و لینک‌های outbound تقسیم کرد. لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

انجمن ها و فروم های سایت های پرطرفدار که کاربران زیادی دارد، لینک های قوی و خوبی محسوب می شوند. نام بردن از سایت شما در این انجمن ها و اتاق های گفتگو، بسیار مفید است و از نظر برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بهترین تبلیغ محسوب می شود. حضور فعال در انجمن‌ها و پاسخگویی به سوالات، موجب جلب مشتری و هدایت کاربران به سایت شما می شود. بنابراین لینک سازی خارجی در سایت های مرتبط و مفید را از نظر دور ندارید. کیفیت و کمیت لینک‌های خارجی که شما مورد استفاده قرار می‌دهید مهم است. با لینک سازی خارجی با کیفیت و اضافه کردن لینک وب سایت‌های قابل اعتماد و مفید به صفحات سایت خود، شما اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید.

اعلان های بک لینک به شما زمانی که از سراسر وب وب سایت های جدید به سایت شما متصل می شوند اعلان می دهد. یکی دیگر از مزایای استفاده از پیوند های خارجی این است که بدون واسطه می توانید نام خودتان و یا برندتان را معرفی کنید. شما با تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن در فضای گوگل و یا شبکه های اجتماعی باعث می شوید که رقیبان و کاربران با شما و کسب و کارتان آشنا شوند. با انتخاب انکرتکست مناسب، صفحات فرود و شبکه‌سازی با وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر و بررسی بک لینک سایت می‌توانید لینک‌های خارجی بهتری ایجاد کنید. نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است. در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید.

بعضی از وبسایت ها به مقدار زیادی در آن ها پیوند سازی خارجی انجام شده است و بعد از مدتی این سایت ها اسپم میشوند. این نوع سایت ها به هیچ عنوان برای لینک گذاری خارجی مناسب نیستند زیرا ارزش و اعتبار لینک شما را کاهش میدهند. برای مثال اگر شما در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی فعالیت دارید نباید در سایت فروش خودرو، لینک گذاری خارجی خود را انجام بدهید زیرا برای شما پر خطر خواهد بود و گوگل متوجه آن خواهد شد. بهترین روش برای پیوند سازی خارجی این است که از ایده های استفاده کنیم که ردپایی از خود بجای نگذاریم و گوگل نتواند استراتژی های ما را در لینک گذاری تشخیص بدهد . پیوند سازی خارجی به همان اندازه که مفید و تاثیر گذار است میتواند مضر باشد و به سایت ما آسیب برساند. شما تنها زمانی می توانید جایگاه و رتبه خوبی را از طریق پیوند سازی خارجی بدست بیاورید که این کار را به صورت کاملا طبیعی انجام دهید که گوگل متوجه آن نشود.

با ثبت در نقشه گوگل، درج تصاویر جذاب و کسب دیدگاه مثبت از مشتریان می‌توانیم شانس نمایش در نقشه گوگل و صفحه نتایج جستجو را افزایش دهیم. در نظر داشته باشیم که هر مفهوم و کلمه کلیدی باید یک و فقط یک صفحه هدف در سایت ما داشته باشد. اگر چند صفحه متفاوت برای یک موضوع ایجاد کنیم میان آنها رقابت ایجاد شده و شانس هرکدام برای رسیدن به رتبه 1 گوگل کمتر می‌شود. از دید گوگل همین دو دسته بندی یعنی سفید و سیاه وجود دارد ولی از نظر متخصصین سئو گروه سومی هم داریم به نام سئو کلاه خاکستری. در شرایطی که اقدامات ما در سئو خارجی برخلاف دستورالعمل‌های گوگل باشد ولی آنقدر طبیعی به نظر برسد که همچنان اثربخش بوده و موجب جریمه سایت نشود به آن سئو کلاه خاکستری می‌گوییم.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا کاملا با لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو سایت و همچنین با نحوه لینک سازی داخلی آشنا شوید. علاوه بر این ها، شما را با نکات حرفه ای در بکارگیری درست لینک های داخلی آشنا می کنیم. به طور کلی لینک سازی خارجی، که در واقع قلب سئو خارجی محسوب می شود، به مجموعه فرآیندها و فعالیت هایی گفته می شود که شما انجام می دهید تا لینک های معتبر از سایت های دیگر دریافت کنید.

ما در این دوره به به صورت مفصل درمورد اینکه این الگوریتم چگونه شکاک می شود و به فکر جریمه شما می افتد و حتی علائم جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را بررسی و صحبت کرده ایم. و در انتهای دوره درمورد نحوه خروج و فرار از پنالتی یا همان جریمه گوگل صحبت کرده ایم. لینک های نوفالو، ارزش و قدرت سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نمی کنند و فقط به گوگل این سیگنال را ارسال می کنند که این سایت می تواند یک منبع خوبی برای موضوع صحبت شده باشد.

در سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس این دو ویژگی به صورت خودکار در تمامی لینک‌ها اعمال می‌شود. در لینک‌سازی داخلی این دو ویژگی اهمیتی ندارند ولی برای لینک به سایت‌های دیگر اهمیت بسیاری بالایی داشته و استفاده از آن مورد تاکید گوگل بوده است. در مقاله اختصاصی معرفی لینک نوفالو منظور خود را از عدم انتقال اعتبار به وضوح بیان کرده‌ایم و کاربردهای این مدل لینک‌سازی را شرح داده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله لینک نوفالو را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. در لینک‌سازی داخلی به ندرت از ویژگی نوفالو استفاده می‌کنیم اما در لینک‌سازی خارجی و ارجاع به منابع بیرونی در مقاله در شرایط خاصی بهتر است از ویژگی نوفالو استفاده کنیم.

پیوند سازی خارجی در کامنت ها حاوی چند نکته مهم است که باید به آن ها توجه کنیم. برای اینکه ما بتوانیم نسبت به رقبای خود جایگاه بهتری را بدست بیاوریم باید به صورت اصولی و درست از پیوند سازی خارجی استفاده کنیم . همانطور که از نامش پیداست به لینک سازی که به صورت طبیعی انجام شود و ما دخالتی در فرآیند انجام آن نداشته باشیم لینک سازی طبیعی گفته میشود.

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش هایی بسیار خوب است که شما می توانید از آن برای لینک سازی خارجی استفاده کنید. رپورتاژ آگهی به معنی ایجاد مطلبی با پرداخت هزینه در یکی سایت هایی است که معمولا در حوزه کاری شما است و معتبر است. چیزی که در این مقاله بیش تر به آن خواهیم پرداخت در مورد روش ها و چگونگی ایجاد لینک های مختلف از سایت های دیگر به سایت شما است. لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود.

در واقع در فیس بوک هر انتشاری که برای URL شما انجام میگیرد یک امتیاز محسوب می شود و باعث می شود که موتورهای جستجو آن مطلب را در لیست جستجوی محبوب تر قرار دهد. نکته مهم در فرایند لینک سازی به صورت دستی یعنی اقداماتی مثل خرید بک لینک و خرید رپورتاژ این است که گوگل فرض کنید لینک‌ها به صورت طبیعی ایجاد شده‌اند، این نکته راز موفقیت شما خواهد بود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در لینک‌سازی طبیعی خارجی، تلاش می‌شود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وب‌سایت‌های مختلف، لینک دریافت شود. در این روش لینک‌سازی خبری از پرداخت هزینه و دخالت وب‌مستر نیست و تنها به علت فعالیت باکیفیت و حرفه‌ای وب‌سایت لینک‌های مختلف به سمت دامنه یک سایت انتقال داده می‌شوند. اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است.

سلام دوست عزیز
برای تحلیل لینک‌های داخلی بهترین ابزاری که در دسترس هست Screaming Frog است. این ابزار همه صفحات سایت را بررسی کرده و تبادل لینک میان آنها را رصد میکند. اگر در حال بهینه سازی لینک های داخلی هستید پیشنهاد میکنم ویدئو آموزشی “لینک سازی داخلی؛ خوب بد زشت” را از صفحه وبینار سئو دریافت و مشاهده کنید. پس از آن که شما به خوبی لیست کلمات کلیدی کسب و کارتان را فراهم ساختید حال نوبت به آن می رسد تا بتوانید با استفاده از روش های مرسوم آن کلمه کلیدی را سئو کنید.

افراد بسیار زیادی با استفاده از لینک های اسپم و یا خرید و فروش این لینک ها باعث از دست رفتن منابع درآمدی گوگل شده بودند. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد. همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است. هر چقدر تعداد لینک‌های قرار گرفته در یک صفحه بیشتر باشد ارزش و اعتباری که به هرکدام می‌رسد کاهش خواهد یافت. در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که پس از کسب اعتبار و جایگاه در یک صفحه از سایت، از آن به‌عنوان مرجعی برای تقویت تعداد زیادی از صفحات دیگر استفاده می‌شود. اگر تعداد این لینک‌ها زیاد باشد عملا هرکدام ارزش کمی دریافت می‌کنند و اگر از نظر موضوعی با این صفحه در ارتباط نباشند ممکن است بر درک گوگل از مفهوم آن و جایگاهی که کسب کرده است تاثیر منفی داشته باشند. لینک‌سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات هدایت می‌کند.

با اینکه به نظر می‌آید در آینده نزدیک تاثیر محتوا و رفتار کاربر در سایت بر روی دریافت رتبه تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد، ولی نباید لینک سازی خارجی را فراموش کنیم و شاید بهتر باشد از این به بعد محتاطانه‌تر‌ رفتار کنیم. در ادامه 9 نکته بسیار مهم در مورد لینک سازی طبیعی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. برای ایجاد استراتژی لینک سازی، نیاز دارید تا در فضاهای مختلفی با توجه به محتواهایی که دارید، لینک سازی کنید. شما می توانید این کار را با توجه به شرایط کسب و کار در فضاهای مختلفی که در ادامه می آوریم، انجام دهید.

تابلوی راهنما برای رسیدن به دیگر اتاق‌ها در یک طبقه خاص، همان انکرتکستی است که در مقالات خود به کار می‌برید. به عنوان مثال اگر در تابلوی اتاق نوشته شده باشد “اتاق 512” هیچ اطلاعاتی به مراجعه کننده نخواهد داد ولی اگر همین تابلو با عبارت “دفتر مدیریت” جایگزین شود تصمیم گیری برای ورود و کاربرد اتاق را برای افراد راحت می‌کند. گوگل همواره در جستجوی صفحات جدید است و تمام صفحاتی که توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شوند ایندکس خواهند شد. صفحات جدید زمانی توسط ربات‌های گوگل دیده می‌شوند که از صفحه‌ای ایندکس شده، لینکی به آن‌ها وجود داشته باشد. اگر تازه با حوزه سئو آشنا شدید بهتر است که با دوره “نقطه صفر سئو” و مطالعه منابع رایگان در سایت آکادمی وبسیما شروع کنید.

برای رسیدن به این دو هدف بهتر است 4 توصیه‌ی زیر را در هنگام لینک‌سازی داخلی مدنظر داشته باشیم. در طراحی سایت و برای دسترسی به بخش‌های مختلف یک صفحه به جای درج یک آدرس، از fragment (علامت #) استفاده می‌شود. یک نمونه از این کاربرد href را می‌توان در بخش راهنمای مطالعه مقالات آکادمی وبسیما که در ابتدای هر مقاله درج می‌شود، مشاهده کرد. با تولید محتوای خلاقانه و یونیک، سعی کنید به محتوای خود اعتبار ببخشید تا مخاطب را کنجکاو کنید.

به طور طبیعی هر چه قدر سرچ ماهانه یک کلمه بالاتر باشد آن کلمه، کلمه ای مناسب برای کسب و کار شما است. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد لینک سازی خارجی عبارت است از لینک هایی که از دامنه خود به دامنه های دیگر داده می شود. اما بک لینک بر عکس این موضوع است یعنی از سایت های دیگر به سایت ما لینک داده شود.

در لینک سازی طبیعی هرگاه لینک سازی به صورت طبیعی باشد یعنی خودمان لینک سازی نکنیم بلکه یک سایت لینک ما را درون سایت خودش بگزارد را لینک سازی طبیعی گویند . این نوع لینک سازی بیشتر در کشور های خارجی انجام میشود اما درون کشور ما چون خیلی کم پیش می اید که یه صورت طبیعی به وبسایت ما لینک بدهند از لینک سازی مصنوعی استفاده میکنیم. در درون مقالات خود هی به کلمه ی کسب و کار اینترنتی لینک ندهید به کلمات هم خانواده مثل کار اینترنتی , کسب و کار انلاین , کسب درامد اینترنتی ,… لینک بدهید ( این نکته را هم در لینک سازی داخلی و  خارجی باید رعایت کنید). در سایت‌های محتوایی که بیش‌تر محتوا توسط کاربران تولید می‌شود، استفاده از ویژگی UGC می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در ایران سایت‌هایی مثل ویرگول و دیوار مثال بارز سایت‌هایی هستند که محتوای آن‌ها توسط کاربران تولید می‌شود. لینک‌های UGC مثل لینک‌های نوفالو عمل کرده و هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمی‌کنند.

مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور می‌بینیم و فردا مقاله‌ای با موضوع نقشه سایت را مطالعه می‌کنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمی‌کنیم. مقاله ای تحت عنوان سئوی حرفه ای چیست را تولید کنید، این مقاله باید کامل و غنی باشد.

شما در قسمت نظرات و کامنت ها می توانید به صورت طبیعی به محتوای خود لینک بدهید. برای لینک گذاری خارجی در انجمن ها باید شما به صورت کاملا طبیعی و با حوصله و صبر زیادی این کار را انجام بدهید. برای اینکه بتوانید اسپم بودن و یا معتبر بودن سایت را بررسی کنید میتوانید از mozbar استفاده کنید. Mozbar ابزاری است که روی مرورگر شما نصب میشود و میتوانید از طریق آن اسپم بودن سایت و یا دامین اتوریتی یک صفحه را مشاهده کنید. زمانی لینک سازی ما به صورت طبیعی می باشد که از انواع لینک های فالو و nofollow و همچنین لینک های کوتاه ، لینک های اسپم و غیره استفاده کنیم .

اگر می‌خواهید برندتان معروف شود و کاربران زیادی داشته باشید، باید هدفتان این باشد که از سایت‌های بزرگ لینک بگیرید. مشکلی که بسیاری از استراتژی‌ها در زمینه‌ی لینک سازی دارند، نداشتن جاه طلبی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سایت‌های بزرگ به سایت‌های کوچک و نامعروف لینک ارجاع نمی‌دهند. اگر قرار است کاربر به دلیل محتوای نامناسب یا کم ارزش یا… از صفحه ای که به آن لینک داده اید خارج شود، از لینک داخلی استفاده نکنید. اگر جمله توصیفی ما برای کاربر فریبنده باشد، اعتماد خود را به سایت ما از دست داده و به سرعت از آن خارج می‌شود. خزنده‌های گوگل با استفاده از لینک ها مسیر‌هایی برای رفت و آمد خواهند داشت.

البته پیش از بیان این نکات، لازم است بدانید که در صورت تشخیص گوگل از لینک خارجی شما به عنوان یک لینک مصنوعی، آن را حذف کرده و زحمت شما به هدر می‌رود. ضمن اینکه می‌تواند بر روی سایت شما تاثیرات منفی خود را داشته باشد و شرایط را برای رشد سایت شما سخت کند. از همین رو بهتر است تا با داشتن تخصص بالا به سمت لینک سازی مصنوعی بروید. این کار زمان، هزینه و انرژی کمتری از شما میگیرد و در عین حال تاثیر به سزایی در افزایش رتبه سایت شما دارد. پس با سرمایه گذاری در لینک های داخلی میتوانید، جریان زندگی را برای همیشه در سایت خود جاری کنید. وقتی محتوای با ارزشی تولید کنید اما هیچ لینک داخلی برای دسترسی و هدایت به این صفحه قرار ندهید، هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌شود و شاید هیچ‌وقت توسط گوگل ایندکس نشود.

سئولایت دوره های آموزش سئو را به صورت حضوری و غیرحضوری برای شما عزیزان تدارک دیده است. این دوره ها به صورت کامل به مباحث آموزش حرفه ای بهینه سازی وبسایت می پردازد. پکیج های متنوعی در مباحث گوناگون سئو تدارک دیده شده است تا کاربر با توجه به نیاز خود آن مبحث آموزشی را تهیه نماید. در کل بسته آموزشی جامعی در سئولایت تدارک دیده شده تا آموزش های لازم را فراتر از آموزش های دیگر سایت ها به صورت تخصصی و تکنیکی ارائه دهد.

از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد. Page authority نیز مانند الگوریتم‌های گوگل بسیار جامع است و تحت تاثیر قرار دادن آن کاری دشوار است. این امتیاز تحت تاثیر معیارهای مختلفی مشخص می‌شود که هر یک تاثیر خاص خود را بر آن می‌گذارند.

گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است. در کل ساختار وب را به تار عنکبوت تشبیه کرده‌‌ اند؛ زیرا همه تارهای عنکبوت به هم متصل هستند و عنکبوت‌ها با استفاده از این تارها به هر نقطه‌ ای می‌روند. اما اگر به هر دلیلی یکی از تارها پاره شود، عنکبوت‌ ها برای رفت و آمد با مشکل مواجه می‌شوند و در صورت نیاز، مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند. استفاده از بک لینک ساید بار، روش‌های مخصوص به خود را دارد و بهتر است که در صورتی که دانش کافی سئو ندارید، از خیر آن بگذرید. گاهی ممکن است یک سایت اصلا بک ‌لینک نداشته باشد یا تعداد آن‌ها محدود باشد، در این صورت نیز احتمال گرفتن لینک از طرف آن سایت خیلی کم است.

یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت . سئو داخلی گام اول در سئو است که اگر به طور صحیح انجام نشود بالا آمدن سایت در گوگل غیر ممکن است . بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد . برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید.

سلام دوست عزیز
محل قرارگیری لینک در صفحه بر ارزش و اعتبار آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال قرارگیری لینک در منو، فوتر، سایدبار و محتوای متنی هرکدام کاربرد و تاثیر متفاوتی دارند. ولی اینکه لینک درج شده در محتوای یک مقاله یا محصول ابتدای متن است یا انتهای آن تاثیر بر ارزش لینک و میزان اعتبار منتقل شده نخواهد داشت.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما