سلیم نمین حضور نایب رئیس در «همایش انتخاباتی مبنا» بدون فکر و ناپخته بود.


آفتاب نیوز :

اما پیام رئیس جمهور به این کنگره که از سوی حدادال مطرح شد و ضبط عکس نماینده مجلس این شبهه را ایجاد کرد که دولت به عنوان دستگاه اجرایی انتخابات گرایش خود را آشکار کند. به یک روند خاص

عباس سلیم نمین، فعال سیاسی اصولگرا و از چهره های نزدیک به قالیباف در گفتگو با خبرآنلاین گفت: پیام رئیس جمهور را که حدداددل با حضور معاون دولت در جلسه بنا آورده را نبینید.

او البته تاکید می کند که «حضور مسئولان انتخابات در مجامع انتخاباتی خلاف عرف است».

مشروح گفت و گو با عباس سلیم نمین را بخوانید:

آقای سلیم نمین! با توجه به اینکه دولت دستگاه اجرایی انتخابات است، حضور نماینده دولت در راهپیمایی انتخاباتی بنا و حتی نقل قول از رئیس جمهور که می خواست در این تجمع باشد را چگونه تحلیل می کنید؟

به گفته القاعده، نیروهای نظارت و اجرای انتخابات باید مراقب باشند و تلاش جدی کنند تا رفتار آنها مغرضانه سیاسی تلقی نشود و بی طرفی آنها مخدوش نشود. البته شرکت نایب رئیس مجلس در جلسه یک جریان سیاسی که در رابطه با انتخابات برگزار شد، امری ناپخته و نسنجیده تلقی می شود که هرگز نباید اتفاق می افتاد.

حضور مراجع انتخاباتی در مجامع انتخاباتی خلاف عرف است

آیا می توان گفت که اقدام غیرقانونی از سوی دولت صورت گرفته است؟

حالا ممکن است خلاف قانون تلقی نشود، اما یقیناً خلاف عرف است، زیرا افرادی که انتخابات را برگزار می کنند نباید در مراسم رویدادهای سیاسی که در ارتباط با انتخابات برگزار می شود شرکت کنند. امکان شرکت در کنگره سالانه یک حزب به عنوان مهمان وجود دارد، اما در مراسم انتخاباتی، این امر غیراخلاقی تلقی می شود و باید از آن اجتناب شود.

از آنجایی که رئیس جمهور از شرکت در جلسه امتناع و در این مورد عذرخواهی کرد، نماینده مجلس باید متوجه می شد که حضور وی در راستای استقبال مردم نبوده است. طبیعی است که جامعه ایجاب می کند که مدیران در رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند.

پیام رئیس جمهور در حضور نمایندگان دولت در جلسه بنا را نبینید

پیام آقای رئیسی و حضور یک نماینده مجلس در این همایش تردیدی در جهت گیری انتخابات به نفع یک جریان سیاسی ایجاد نمی کند؟

شما آن را منسجم دانستید و من این موضوع را منسجم نمی دانم، برعکس رئیس جمهور محترمانه رفتار می کند و محترمانه دعوت را رد می کند، اما معاون رئیس جمهور برعکس می کند و اینها در یک راستا نیستند و به نظر من. آنها در تضاد هستند.

با این حال می توان به نوعی دخالت مدیر اجرایی در روند انتخابات را درک کرد و …

نمی توان اسم آن را تداخل گذاشت، اما مسلماً دلیل بر شبهه است و اجتناب از شبهه طبیعی است. اساساً هر چیزی که نظر برخی گروه ها را نسبت به گرایش گروه های اجرایی انتخابات به پیروی از یک جریان ایجاد کند، مضر است.

در دولت سازندگی که قرار بود ایجاد حزب کارگری شود، برخی از وزرا در شورای مرکزی حضور داشتند و رهبری پیام دادند که تشکیل حزب مشکلی ندارد، اما وزرا نباید حضور داشته باشند. با توجه به رهنمودهای رهبری، این رفتار دولت فعلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

البته در آن زمان وزرا در صف حزب باقی ماندند اما آگاهی رهبری بسیار مناسب بود. این حرکت ممکن است تصور نادرستی در جامعه ایجاد کند.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما