شکایت اصلی بانک ها و سفارش ساخت مسکن

به گزارش خبرگزاری «آرانیوس»، در جلسه ظهر شورای عالی مسکن که با حضور ابراهیم رئیسی برگزار شد، مسئولان در خصوص پیشرفت پروژه های ساخت مسکن در کشور و همچنین تحقیقات مربوط به تخصیص زمین در مناطق مختلف کشور جهت ساخت مسکن و پس از آن گزارشی از عملکرد تعهدات بانک ها در زمینه تامین مسکن ارائه شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا از مسئولان بانک های خصوصی برای اقناع آنها برای رعایت مقررات قانونی دعوت کند و در صورت عدم رعایت مقررات قانونی تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

دستور ویژه ابراهیم رئیسی برای محاکمه رهبران جنایتکار

رئیس جمهور با گلایه از عدم ایفای تعهدات برخی بانک ها به ویژه بانک های خصوصی، افزود: بر اساس قانون، تمامی بانک ها موظف هستند 20 درصد از سود خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و بانک هایی که تخلف کنند، جریمه خواهند شد. . 20 درصد از این مبلغ. وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی موظفند در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و گزارش جریمه بانک های متخلف اقدام کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اجرای نهضت ملی مسکن و تمامی پروژه های مرتبط با زمین و مسکن توسط دولت به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور در آینده با قوت و جدیت اجرا می شود.

در این جلسه مقرر شد در تکمیل تحقیقات و زمینه سازی برای اجرای پروژه های شهرک های ساحلی تسریع شود و همچنین بانک هایی که از تعهدات قانونی خود مبنی بر اعطای 20 درصدی تخلف کرده اند 20 درصد جریمه شود. درصد تسهیلات آنها به بخش مسکن، جرائم به صورت مالیات توسط سازمان امور مالیاتی از آنها اخذ شود.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گزارشی از طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل باقیمانده ساخت مسکن مهر در منطقه و بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی ارائه کرد که رئیس جمهور از اقدامات و تلاش های انجام شده قدردانی کرد. .

بر اساس این گزارش، 49 هزار و 950 واحد مسکونی شهری و 16 هزار واحد مسکونی روستایی در قالب 48 طرح از 65 هزار و 950 واحد مسکونی استان هرمزگان اجرا می شود.

در این راستا منطقه هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی 3609 هکتار زمین برای 81593 واحد مسکونی اختصاص داده اند که معادل 123 درصد تعهدات این منطقه است. همچنین برای 59 هزار و 591 واحد مسکونی پروانه ساخت صادر شده و برای 5 هزار واحد دیگر نیز پروانه ساخت در دست اجراست.

حدود 6 هزار و 500 واحد از تعهدات پیش بینی شده در طرح حرکت ملی منطقه خورمزگان انجام و تحویل شد و تا پایان امسال حدود 10 هزار واحد دیگر به بهره برداری می رسد.

استان هرمزگان در قالب طرحی برای جوانان جمعیت 3 هزار و 416 قطعه زمین در جوار حیاط به طول 200 متر اختصاص و آماده کرده است که به زودی به متقاضیان و افراد دارای شرایط واگذار می شود.

بر اساس این گزارش، در منطقه هرمزگان حدود 7 هزار واحد نیمه تمام «مهر» باقی مانده است که از این تعداد تنها یک هزار و 126 واحد باقی مانده است که تا پایان سال تکمیل و تحویل آنها می شود.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما