روزنامه خراسان روایت تکان دهنده معتادان از 2 کمپ ترک اعتیاد زنان

سال گذشته در همین ماه با حضور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اردوگاه کار درمانی معتادان در بجنورد افتتاح شد. اما در مواردی، اثرات مخرب مصرف مواد بر جسم و روح افراد، قدرت تصمیم گیری را از او می گیرد. مرکز تخصصی روانپزشکی و درمان قطعی سوء مصرف مواد مخدر دکتر جوادی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، بالاترین سطح خدمات درمانی را به بیماران اعتیاد ارائه می‌دهد، ما سختی های اعتیاد را درک می‌کنیم و در تمام مراحل بهبود در کنار بیمار خواهیم بود. به مناسبت دهه مبارک فجر، اولین کمپ ترک اعتیاد بانوان نیشابور با حضور مقامات شهرستان افتتاح شد.
در این مرکز روشهای جدید و متدهای روز دنیا جهت ترک اعتیاد مورد استفاده قرار میگیرد. مشاوران و متخصصان درمان ترک اعتیاد در بهترین کمپ اعتیاد بانوان پاکدشت با فعالیت های حرفه ای، به بانوان و خانواده ها در مکانی بهداشتی جهت ترک اعتیاد کمک میکنند. در بهترین کمپ اعتیاد بانوان پاکدشت، بیماران بستری شده و پس از بهبود و ترک اعتیاد، تحت نظر پزشکان و مراقبت مددکاران قرار میگیرند.

در رسانه صحن گوهرشاد شاهد تپش قلب فرزندان بهزیستی برای کودکان غزه بود

ورزش، آموزش مهارت های زندگی، اشتغال، برگزاری جلسات ‘ان آ ‘ (گروه های همتا) ، درمان سرپایی مواد محرک و بازی های فکری برای توانبخشی بافت مغز از جمله فعالیت هایی است که در این مرکز انجام می شود. در این کمپ با زنان و دختران بسیاری آشنا شدم که توانسته بودند با حمایت هایی که توسط صاحبان این کمپ از آنها شده بود به زندگی بازگردند و حتی شاهد حضور دخترانی بودم که حاضر به ترک کمپ نبودند؛ آنها از بازگشت به زندگی قبلی خود هراس داشتند. یکی از علائم بسیار رایج اعتیاد در زنان و مردان، احساس نوعی وابستگی به ماده‌ای است که به طور منظم مصرف می‌کنید. فرایند اعتیاد به اینصورت است که در ابتدا هر چند وقت یک‌بار آن ماده را مصرف می‌کنید، اما بعد از مدتی شروع به مصرف بیشتر کرده و احساس می‌کنید که باید هر بار دوز آن را افزایش دهید.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
مهمترین شرایط یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد شامل موارد زیر می باشد. کمپ ترک اعتیاد استاندارد باید دارای شرایط محیطی مناسبی برای افراد و مقیمان خود باشد.
افرادی که تخم مرغ و محصولات لبنی می خورند ممکن است B12 مورد نیاز خود را از این غذاها دریافت کنند، اما کسانی که هیچ گونه فرآورده حیوانی نمی خورند ممکن است به مکمل نیاز داشته باشند. ویتامین B-5 یا اسید پانتوتنیک برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است. ویتامین B-6 یا پیریدوکسین به بدن کمک می کند گلبول های قرمز جدیدی بسازد که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند. ویتامین B-7 یا بیوتین برای سلامت مو، ناخن و عملکرد عصبی ضروری است.
فعالیت کمپ ترک اعتیاد بانوان به همین منظور در مشهد انجام شده و در واقع کمک می کند که فرد تصمیم خود را به طور قطعی در زمینه ترک بگیرد و آن را به مرحله عمل برساند‌.

فاطمه دانشور: سال ٨۶ آمار کارتن خواب های معتاد زیر ٢ هزار نفر بود اما بعد از آن و در سال ۸۹ این آمار افزایش معناداری پیدا کرد

قمار مراکز پاداش را در مغز فعال می‌کند، درست مانند هر ماده اعتیادآور! زنی که به بازی یا قمار اعتیاد دارد نیز کنترل رفتار خود را از دست می‌دهد. اصفهان (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به صورت سرزده با حضور در مدرسه دخترانه رحمت متوسطه اول ناحیه 2 شهر اصفهان از این مدرسه بازدید به عمل آورد. محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل، کارشناس مسئول هماهنگی دفتر مدیرکل و مشاور امور بانوان به صورت سرزده با حضور در مدرسه دخترانه رحمت متوسطه اول ناحیه 2 شهر اصفهان …

به گزارش شهرآرانیوز مسئله اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی اجتماعی در جوامع مختلف به شمار می‌آید که تأثیرات گسترده‌ای بر فرد، خانواده و اجتماع دارد. در این راستا، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در جامعه تلاش دارند تا با راه‌های متعددی از جمله احداث و تأمین مکان‌هایی برای ترک اعتیاد زمینه رهایی از این بیماری را برای معتادان راحت‌تر فراهم کنند. کمپ اجباری ترک اعتیاد بانوان ، اعتیاد زنان و دختران در جامعه روز به روز در حال افزایش می باشد.
کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان خانه دوست یاران فعالیت خود را از سال 1399 و با اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی در زمینه سم زدایی و ترک اعتیاد و خدمات درمانی به مصرف کنندگان مواد با مدیریت آقای علی حسین کایکانی آغاز نمود. اعتیاد یک بیماری قابل درمان است که ناشی از فعل و انفعالات پیچیده بین مدارهای مغزی، ژنتیک، محیط و تجربیات زندگی زنان است. افراد مبتلا به اعتیاد رفتارهای خارج از کنترل انجام می‌دهند که اغلب پیامدهایی وحشتناک به همراه خواهد داشت.

تجارب ارزشمند تیم درمانی این مرکز باعث شده است تا بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر با استفاده از خدمات تخصص این مرکز به کانون گرم کمپ ترک اعتیاد بانوان خانواده و روال عادی زندگی خود بازگردند. مصرف مواد مخدر یکی از مهم ترین خطراتی است که سلامت زنان در دوران بارداری را تهدید می کند.
برای بستری شدن بانوان در کمپ ترک اعتیاد زنان حتما به اجازه و همراهی خانواده درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و یا همسر نیاز است.

  • امکانات پزشکی و دارویی که در کمپ تخصصی بانوان در شرق قرار داده شده است، نگرانی بانوان مبتلا به اعتیاد و خانواده های آنان را بسیار کم میکند.
  • براساس تحقیقات به عمل آمده، بدن زنان نسبت به مردان، واکنش سریع تری به مواد مخدر و الکل نشان داده و راحت تر دچار وابستگی و اعتیاد می شود.
  • برای بستری شدن بانوان در کمپ ترک اعتیاد زنان حتما به اجازه و همراهی خانواده درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و یا همسر نیاز است.
  • سطوح مناسب B12 همچنین از کمخونی ناشی از کمبود این ویتامین جلوگیری می کند.

به گزارش تبریز بیدار ، وجود دو مرکز نگهداری و ترک اعتیاد بانوان در آذربایجان شرقی، این استان را به مرکز امید زنان گرفتار در بند اعتیاد استان های آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان تبدیل کرده است. در صورتیکه کمپ ترک اعتیاد زنان می‌شناسید، لطفا آن را با دیگران از طریق بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.
شناخت و آگاهی خانواده ها از بیماری اعتیاد تنها لازمه ورود به مرحله درمان است. بعد با قل قلی اصلا اصلا نکش

سیخ و سنگش کن یا وافور هرکدوم راه دستته. یه سری دارو هست واسه ترک تهیه کن یه روز که تصمیم گرفتی بشین خونه یا اگه مکان بیرون شهر داری بهتر

باغی ویلایی خونه روستایی فقط قبلا اونجا مصرف نکرده باشی که تو مخه. اگه رفیق پایه ترکم داشته باشی که خیلی بهتره
نفر سلامت نه نفر مثل خودت مصرف کننده خیلی تاثیر داره .
علاوه بر اینکه بردن افرادِ بیمار روان‌پزشکی به این مراکز یک اشتباه بزرگ است، بردن خیلی از آن‌ها که معتاد نبودند نیز به این مراکز از مواردی بوده که بسیار تکرار شده. مثلا خیلی خانواده‌ها این دسته از بیمارانشان را برای آن‌که مدتی ر‌ها شوند به این مراکز می‌برند. شاید در پی جمع‌آوری معتادان آن‌ها مدتی از عرصه اجتماعی حذف شوند، اما دوباره پس از خروج از این کمپ‌ها به مصرفِ مواد ادامه خواهند داد، چون زمینه آسیب اجتماعی در میان آن‌ها بررسی نشده‌است.
امکانات رفاهی و شرایط مناسب برای گذراندن دوره درمانی در یک کمپ ترک اعتیاد، می تواند تاثیرات فراوانی در مسیر بهبودی افراد داشته باشد.
این دو روند به سادگی در محله های حاشیه نشین شهر های بزرگ قابل دیدن است. از این رو، آسیب اعتیاد زنان بسیار مخرب تر از اعتیاد مردان است.
کمپ ترک اعتیاد بانوان
ویتامین B در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد، زمانی که زن باید روزانه حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کند.
اگر از اعتیاد رنج می‌برید، درمان در کلینیک اختصاصی ترک اعتیاد خانم‌ها می‌تواند راه نجات شما باشد. به عنوان مثال، با به کارگرفتن روانشناس های متخصص، آموزش مهارت های مختلف، آموزش بهداشت و پیشگیری از برخی بیماری ها، به زنان آسیب دیده کمک می کند.
زیرا که میزان شیوع اعتیاد در بانوان کمتر از آقایان بوده و همین امر سبب می شود که این امر بسیار ناپسند و غیر قابل پذیرش از سوی جامعه باشد. خانم پریشن افزود که زنان معتاد کمی، برای ترک اعتیاد به مراکز مراجعه می کنند، اغلب دلیل آنان نیز ترس از آبرویشان است. از این رو هر روز بیشتر از قبل در منجلاب اعتیاد گرفتار می شوند. مرکز ترک اعتیاد زنان مجاز نیز وجود دارد اما باید در انتخاب مرکز دقت لازم را داشت از سال ها قبل به دلیل نبود بحران اعتیاد در زنان نیاز چندانی به این مراکز نبود.
برخی از بانوان مبتلا به اعتیاد دارای همسری مصرف کننده میباشند که مشاوران کلینیک، جهت ترک اعتیاد بانوان در ورامین ، به همسران و خانواده های بانوان مشاوره میدهند. این کمپ ها با توجیه کردن خانواده بیمار و ایجاد جلسات مختلف با آنها به بهبود روند درمان کمک می کنند.
‘فریبا محمدی’ به همراه همسرش ‘جلیل همایونی فر’ در زمینی که از سوی پدرش به موسسه خیریه صفا بخش زندگی وقف شده، برای بهبود وضعیت زنان معتاد شمالغرب کشور کمپ ترک اعتیاد ایجاد کرده اند. صبح امروز طی مراسمی با حضور مجریان و جمعی از مسئولان شهرستان، کمپ ترک اعتیاد بانوان (نیلوفران آبی) واقع در ابتدای بلوار زائر جنب پمپ بنزین آغاز به کار کرد. به هر حال وبسایت کارشد لیستی از مراکز و کمپ های ترک اعتیاد را تهیه کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپ ترک اعتیاد زنان می توانید با آنها در تماس باشید.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما
این سایت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی محتوای خود را بر اساس داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.